Cik liela nozīme ir SMS mārketingam un vai tas vēl ir efektīvs?

sms mārketingsSMS mārketings nebūt nav tik sens vārdu salikums, lai uzskatītu, ka tas ir novecojis un vairs nenes nekādu efektivitāti uzņēmumiem, kas to izmanto. Drīzāk tieši pretēji – SMS mārketings ir moderns veids, kā sasniegt savus klientus vien pāris sekunžu laikā. Gan SMS, gan E-pastu kanāls palīdz veidot un uzturēt personisku saikni ar klientiem.

SMS priekšrocība ir tāda, ka tiek sasniegti praktiski visi adresāti, kas pieejami uzņēmuma mobilo telefona numuru datu bāzē. Ja tiek īstenota kāda īslaicīga kampaņa, sms mārketinga kanāls ir pareizā izvēle.

Ja e-pasta ziņojumu visbiežāk cilvēki izlasa krietnu brīdi pēc tā saņemšanas (mērāms pat vairākās stundās vai dienās), tad uz telefonu atnākušo SMS izlasām vidēji piecas, desmit sekundes pēc tās saņemšanas, kas nozīmē līdz pat 6-8 reizes lielāku iespēju piesaistīt klientu uzmanību, nekā ar e-pasta mārketinga palīdzību.

Protams, apvienojot SMS mārketingu un e-pasta mārketingu, rezultāts būs vēl augstāks, tāpēc bieži vien uzņēmumi izmanto vairāk nekā vienu no šīm stratēģijām savu klientu un potenciālo klientu sasniegšanai.

SMS mārketings joprojām ir ar lielu nozīmi un pievienoto vērtību uzņēmumam, ja tas tiek izmantos pareizi, piemēram, ja regulāri tiek atjaunināta esošā klientu datubāze. SMS mārketinga vieni no galvenajiem noteikumiem – nebūt pārlieku uzbāzīgam (nevienam nepatīk saņemt 10 reklāmas SMS savā telefonā pāris dienu laikā), izveidot personīgas attiecības ar klientu (piedāvāt patiešām labus piedāvājumus, kas orientēti tieši uz klienta vajadzībām), kā arī sūtīt SMS tikai tiem klientiem, kas snieguši atļauju sūtīt uz savu personīgo tālruņa numuru reklāmas materiālus.

Datu bāzes atjaunošanai un šādu atļauju saņemšanai var izmantot interneta aptaujas vai profila atjaunošanas anketas, lai papildinātu esošo klientu datubāzi ar telefona numuriem un piesaistītu jaunus, potenciālos klientus, kuri varētu izvēlēties konkrētā uzņēmuma pakalpojumus vai preces, piekrītot saņemt informāciju par piedāvājumiem.

Tā kā SMS mārketings satur savādāku ziņas formātu, nekā tas, ko sūtam e-pastā, tad ziņai ir jābūt daudz īsākai (vienas SMS apmēros). Tai jābūt lakoniskai un konkrētai, pašos pirmajos vārdos jau pasakot galveno ziņas saturu. Lakonisks un acumirklīgi uztverams teksts būs daudz trāpīgāks un efektīvāk spēs sasniegt savu mērķi – piesaistīt klienta uzmanību un paliks prātā.

Tāpat pareizi izveidota SMS mārketinga stratēģija nozīmē pareiza, piemērota laika izvēli, kad sūtīt ziņas klientiem. Neviens nevēlās ziņu par, piemēram, jaunām atlaidēm saņemt vēlā vakara stundā vai jau agri no rīta. Efektīvāk sms sūtīt būtu ap pusdienlaiku vai laiku īsi pirms darba dienas beigām.

Gan mērķauditorijas, gan laika segmentācija SMS mārketingā ir būtiska, ja vēlamies, lai tas patiešām sasniegtu nospraustos mērķus.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s